Technology

Lelaki Perkosa Dan Bunuh Kanak-Kanak Perempuan 11 Tahun Dibogelkan Dan Dihukum Bunuh Secara Tragis

SEORANG laki-laki yang dikenali Ibo Cha, mendapat hukuman Dibogelkan Dan Dihukum Bunuh Secara Tragis atas dugaan pembunuhan dan rogol yang dilakukannya terhadap seorang kanak-kanak berusia 11 tahun. Hukuman tersebut bukan dijatuhkan mahkamah. Sebaliknya dari penduduk Kampung Meluri, Nagaland, sebelah Timur India. Kampung ini merupakan kampung asal mangsa.

penduduk marah dan berdendam

Ibo Cha melakukan perbuatan terkutuknya pada September 2014. Polis menetapkannya sebagai suspek kurang lebih seminggu selepas mayat kanak-kanak itu ditemui di hutan di pinggir kampung. Namun ia berhasil terlepas.


dihukum bunuh

 Penduduk yang marah dan berdendam, ternyata terus melakukan carian. Pascamenemukan kesan Cha di bandar lain, mereka terus melakukan perburuan. Tanpa melibatkan polis atau pegawai-pegawai undang-undang lain. Mereka kemudian berjaya menangkap Cha dan membawanya kembali ke kampung untuk dihukum.

Lelaki Dibogelkan Dan Dihukum Bunuh


Tidak ada keputusan lain bagi Ibo Cha kecuali mati. Penduduk yang terlalu kemarahan melucutkan pakaian laki-laki 18 tahun itu, lkemudian menggiringnya dari pejabat kampung ke alun-alun. Sepanjang jalan, penduduk kampung, memukul menggunakan kayu, besi, batu, dan menendangnya.
Dalam keadaan keadaan babak belur, Ibo Cha diikat di tiang yang ditegakkan di tengah bandar. Penduduk kemudian memukulnya hingga mati.Ketua Polis Nagaland, Wabang Jamir, berkata polis tidak mendapat laporan (dari penduduk) berkaitan maklumat kehadiran Ibo Chan.

dibogelkan dan dihukum bunuh
dibogelkan dan dihukum bunuh

"Kami melakukan carian namun penduduk dengan cara mereka sendiri berjaya mengetahui kedudukan suspek dan menghukumnya. Kami kesal tindakan main hakim sendiri ini," katanya seperti dipetik Mad World News,

Tindakan apa yang akan diberikan polis? "Sampai sejauh ini polis masih menyemak keterangan saksi," ujarnya.

Sign up here with your email address to receive updates from this blog in your inbox.

0 Response to "Lelaki Perkosa Dan Bunuh Kanak-Kanak Perempuan 11 Tahun Dibogelkan Dan Dihukum Bunuh Secara Tragis "

Catat Ulasan

Pandai komen pandai tanggung